Vi trenger ledsagere til stolpejaktturer

Nå er vi i gang med å organisere stolpejaktturer for personer med demens og kognitiv svikt. For å få til det trenger vi hjelp av deg som vil være med som ledsager på disse turene.

Om opplegget

Turene blir organisert i grupper på seks til åtte deltakere, med to ledsagere per gruppe. De vil skje på mandager fra klokken 12:30 og vare i 1,5 til 2 timer. Vi planlegger oppstart i juni 2024.

Som frivillig ønsker vi at du forplikter deg til minst to turer per måned, enten over en periode som passer deg eller aller helst gjennom en sesong som varer ut oktober. Hvis du ikke kan delta på en tur, ordner vi med vikar.

Hvorfor stolpejakt?

Stolpejakt innebærer både fysisk, sosial og intellektuell aktivitet. Studier viser faktisk at dette kan både forebygge og forsinke utviklingen av kognitiv svikt og demens.

Vil du bli med?

Hvis du ønsker å melde deg som frivillig kan du kontakte

Tore Wien, Gjøvik Demensforening
E-post: torwie@hotmail.no

Har du spørsmål kan du også kontakte

Harald Bakke, Gjø-Vard/Stolpejakten
E-post: harald@rappel.no

Janicke Lundhaug, demenskoordinator i Gjøvik kommune
E-post: janicke.lundhaug@gjovik.kommune.no

Stolpejakt for personer med demens og kognitiv svikt organiseres av Gjøvik kommune, Gjøvik demensforening, Gjø-Vard OL og Stolpejakten.