Skal komme fram til alternativ for kulturhus

12. desember skal kommunestyret ta stilling til hvilket av alternativene for kulturhus vi skal gå videre med i prosjektet.

Før valget tas skal det legges fram en ny rapport, innbyggere, interessenter og aktuelle aktører skal involveres, og saken skal innom de politiske rådene, utvalgene og formannskapet.

Prosessen kort oppsummert

Presentasjon av rapport om mulige alternativer for et framtidig kulturhus

Tid: 31. oktober klokka 16:30
Sted: Kommunestyremøte på Gjøvik rådhus

Rapporten er en videreføring av den som ble presentert for kommunestyret i sommer. Denne gangen inneholder rapporten også de økonomiske konsekvensene av de ulike alternativene, og er kvalitetssikret ytterligere.

Den nye rapporten blir publisert her etter den er presentert.

Åpen spørsmåls- og innspillsrunde

Tid: 31. oktober til 14. november

Alle innbyggere, interessenter og aktuelle aktører kan sende inn spørsmål til rapporten og eventuelle innspill. Innspill, spørsmål og svar offentliggjøres underveis.

Målet med spørsmålsrunden er at alle skal være så godt opplyst som mulig og at alle sitter på lik informasjon.

Informasjon om hvor man sender inn spørsmål og svar kommer her innen 31. oktober.

Åpent møte

Tid: 4. november klokka 18:00
Sted: Gjøvik rådhus

Innbyggere, interessenter, aktuelle aktører og media får mulighet til å stille spørsmål til prosjekt- og styringsgruppa i kommunen.

Kommunedirektørens innstilling

Tid: 25. november

Kommunedirektøren offentliggjør sin innstilling til saken, som skal behandles videre av de folkevalgte.

Behandling i politiske råd og utvalg

Tid: 2. desember til 12. desember

Vedtak i kommunestyret

Tid: 12. desember

Kommunestyret tar stilling til hvilket alternativ for kulturhus vi skal jobbe med videre i prosjektet.