Hurra! Legevakta har flyttet inn i nye lokaler

Gjøvik interkommunale legevakt har flyttet inn i nye lokaler på Sykehuset Innlandet Gjøvik.

I dag kunne ansatte og innbyggere i Gjøvik ta i bruk den nye legevakten sammen med innbyggere i samarbeidskommunene Nordre Land, Søndre Land, Vestre Toten, Østre Toten, Gran og Lunner.

Moderne lokaler

Legevakten har nå fått moderne lokaler som er tilpasset behovet en legevakt har i dag. Det kan nevnes egen inngang og rom for akuttmottak, flere rom for overvåking, eget rom for psykiatri og egen avdeling for personalet.

Endelig har legevakten fått nye lokaler

11 års ventetid er nå over. Nye lokaler for legevakten har vært en trang fødsel. Det har tatt mange år fra behovene om nye lokaler først kom opp. Og det har vært kronglete å komme frem til den endelige løsningen. Det endte med at ny legevakt ble bygget i Sykehuset Innlandet sine lokaler ved siden av hovedinngangen. For brukere av legevakten er dette blitt en god løsning.

Budsjettet har vært på 38,6 millioner kroner som skal fordeles mellom samarbeidskommunene. Både legevaktens medarbeidere og prosjektledere/prosjektgruppe viser til at det har vært et godt samarbeid med Veidekke som har vært entreprenør.

Hvor ligger den nye legevakta?

De nye lokalene ligger fortsatt i Kyrre Grepps gate, bare ny inngang. Inngangen ligger til høyre for hovedinngangen inn til sykehuset.

Telefonnummeret er fortsatt det samme

Telefonnummer er fortsatt 116 117.

Se flere bilder av legevakta