Meld fra om feil på gatelys

Her kan du melde fra om feil på kommunale gatelys i Gjøvik kommune.

På kartet inne i varslingsportalen kan du velge akkurat det gatelyset det er feil på, og du kan se om det allerede er meldt inn en feil fra før.

Meld fra om feil på gatelys i varslingsportalen 

Hvor lang tid tar det før lyset bli fikset?

Etter man har meldt inn en feil, har gatelysentreprenøren vår ulike frister ettersom hvor mange gatelys det gjelder:

  • Enkelte gatelys repareres innen 30 dager.
  • Områder med flere gatelys som har gått samtidig prioriteres innen 2 dager.

Om høsten kan ventetiden være noe lenger, da det som regel kommer inn flere meldinger enn vanlig.

Det er Laje som er vår gatelysentreprenør.

Slik fungerer varslingsportalen

  1. Gå til vår varslingsportal for gatelys via den blå knappen.
  2. Søk på adresse, eller finn gatelyset i kartet.
  3. Klikk på det aktuelle gatelyset (gult).
  4. Fyll inn nødvendig informasjon
  5. Fullfør skjemaet
  6. Når du har meldt vil gatelyset eller gatelysene bli røde på kartet. Det blir automatisk opprettet en arbeidsordre til vår gatelysentreprenør. 

Hva betyr de ulike fargekodene på kartet? 

  • Rød: Det er meldt inn feil på gatelyset.
  • Gul: Kommunale gatelys, det er mulig å melde inn feil.
  • Grå: Gatelys som ikke kommunen har ansvar for, det er ikke mulig å melde inn feil. Det kan for eksempel være fylke som har ansvaret. 

Finner ikke lyset på kartet? 

Finner du ikke lyset på kartet, kan du sende oss en e-post til postmottak@gjovik.kommune.no

Dette gjelder for gatelys på for eksempel på kommunale lekeplasser.