eDialog

- en sikker innsending av dokumenter til Gjøvik kommune

Gjøvik kommune har tatt i bruk eDialog. Med den kan du trygt sende oss brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

​Mange sender oss e-post i dag. Det kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter og saksbehandleren du sender til, kan være borte lenge. Vi anbefaler derfor flest mulig å bruke eDialog når de skal sende noe til Gjøvik kommune, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.

ID-porten

For å sende oss post via eDialog, klikk her kommer du til eDialog for Gjøvik kommune (ekstern lenke). Neste skritt er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten, enten bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg.

Slik fyller du ut skjemaet

  • Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne)
  • I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 18/1310.
  • Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
  • Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brevet ditt og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet.
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks)

Du skal ikke bruke eDialog hvis:

  • Gjøvik kommune har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om plass på barnehage, SFO og kulturskole, søknad om forskjellige kulturtilskudd, søknad på stilling etc. Alle skjemaene våre finner du på hjemmesida vår.
  • Henvendelser som gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres, da kan du sende e-post til postmottak@gjovik.kommune.no
Sist endret: 11. april 2018